TAG Heuer

TAG Heuer

Κανονισμοί ελαστικών – 2017

Οι αθλητικοί κανονισμοί αναφέρουν:
Ένας και μοναδικός προμηθευτής ελαστικών, η Pirelli, παρέχει όλες τις ομάδες με τα ίδια ελαστικά.
Η Pirelli παράγει πέντε προδιαγραφές ελαστικών ξηρού καιρού, το καθένα με ένα διακριτικό χρώμα στο πλευρικό τοίχωμα: ultrasoft (μωβ), supersoft (κόκκινο), soft (κίτρινο), medium (λευκό), hard (πορτοκαλί).
Αν ο αγώνας ξεκινά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, λόγω της καταρρακτώδους βροχής … η χρήση του υγρού ελαστικού μέχρι να επιστρέψει το αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits είναι υποχρεωτική.
Το άρθρο 24.4k των αθλητικών κανονισμών της FIA του 2017.
Σε κάθε αγώνα οι ομάδες έχουν πρόσβαση σε τρεις προδιαγραφές (ή ενώσεις) αυτών των ξηρού καιρού ελαστικά.
Η πλήρης κατανομή ενός αγώνα (ελέυθερα, κατατακτήριες, αγώνας) του κάθε μονοθεσίου αποτελείται από 13 σετ ξηρού καιρού ελαστικά, τέσσερα σετ ενδιάμεσων ελαστικών και τρια σετ των βρόχινων ελαστικών.
Η Pirelli ορίζει δύο υποχρεωτικά σετ για κάθε μονοθέσιο για τον αγώνα (που μπορεί να είναι διαφορετικές γόμες) και ένα περαιτέρω σετ το όποιο είναι μια πιο μαλακή γόμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο στο Q3 στις κατατακτήριες, αλλά οι ομάδες είναι ελεύθερες να επιλέξουν τα υπόλοιπα 10 σετ.
Οι επιλογές που γίνονται από κάθε ομάδα μπορεί να ποικίλουν για κάθε ένα από τα μονοθέσια της, έτσι ώστε κάθε οδηγός σε μια ομάδα μπορεί να έχει διαφορετική κατανομή.
Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, οι ομάδες πρέπει να παραδώσουν πίσω τα ελαστικά σύμφωνα με ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αν και μπορούν να αποφασίσουν ποια ελαστικά να δώσουν πίσω στις ακόλουθες περιπτώσεις:
  1. – Ένα σετ μετά τα πρώτα 40 λεπτά του FP1
  2. – Ένα σετ στο τέλος του FP1
  3. – Δύο σετ στο τέλος του FP2 *
  4. – Δύο σετ στο τέλος του FP3
* Εκτός αν τόσο στο FP1 και στο FP2 είτε βρέξει ή έχει ακυρωθεί, οπότε ένα από αυτά τα σετ μπορεί να διατηρηθεί για κάθε οδηγό, αλλά πρέπει να επιστραφεί πριν από την έναρξη των κατατακτήριων.
Τα δύο υποχρεωτικά σετ που ορίζονται από την Pirelli δεν μπορούν να δοθούν πίσω κατά τη διάρκεια των δοκιμών και πρέπει να είναι διαθέσιμα για χρήση στον αγώνα.
Εκτός αν τα βρόχινα ή τα ενδιάμεσα ελαστικά χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια του αγώνα, όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τουλάχιστον δύο διαφορετικές συνθέσεις ξηρού καιρού στον αγώνα, τουλάχιστον μια από τις οποίες πρέπει να είναι από τις δύο υποχρεωτικές συνθέσεις που ορίζονται από την Pirelli, αν και οι ομάδες είναι ελεύθερες να αποφασίσουν ποια.
Οι οδηγοί που θα μπούνε στο Q3 πρέπει να παραδώσουν πίσω το σετ της πιο μαλακής σύνθεσης για το Q3, και να αρχίσουν τον αγώνα με τα ελαστικά, με τα οποία έκαναν τον ταχύτερο τους χρόνο στο Q2. Όλοι οι άλλοι οδηγοί θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν το σετ που έχει αποθηκευτεί για το Q3 κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Οι ομάδες είναι ελεύθερες να χρησιμοποιήσουν τα ελαστικά βροχής κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων και του αγώνα. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δοκιμών, μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο αν η πίστα έχει κηρυχθεί υγρή από τον διευθυντή αγώνων.
Αν ένας αγώνας ξεκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω καταρρακτώδους βροχής, η χρήση των βρόχινων ελαστικών είναι υποχρεωτική.
Όλα τα ελαστικά έχουν ένα barcode από την αρχή του Σαββατοκύριακου, έτσι ώστε η FIA να μπορεί να παρακολουθεί συνέχεια τη χρήση τους και να διασφαλίσει ότι καμία ομάδα δεν θα σπάσει τους κανονισμούς.
Κάθε οδηγός που χρησιμοποιεί ένα σετ ελαστικών διαφορετικών προδιαγραφών κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν μπορεί να ολοκληρώσει περισσότερους από τρεις γύρους σε αυτό το σετ, πριν την αλλαγή τους με ένα σετ ελαστικών των ίδιων προδιαγραφών. Μια ποινή σύμφωνα με το άρθρο 38.3 (δ) θα επιβληθεί σε κάθε οδηγό που δεν έχει αλλάξει τα ελαστικά του μέσα σε τρεις γύρους.

Οι τεχνικοί κανονισμοί αναφέρουν:
Κάθε διαδικασία η πρόθεση της οποίας είναι να μειωθεί το ποσό της υγρασίας στο εσωτερικό του ελαστικού είναι απαγορευμένη. Το άρθρο 12.7.2 του 2017 των τεχνικών κανονισμών της FIA.
Τα μονοθέσια της F1 πρέπει να έχουν τέσσερις ακάλυπτους τροχούς, όλοι κατασκευασμένοι από το ίδιο μεταλλικό υλικό, το οποίο πρέπει να είναι ένα από τα δύο κράματα μαγνησίου που καθορίζεται από τη FIA.
Τα ελαστικά μπορούν να φουσκώθουν μόνο με αέρα ή άζωτο.
Οι ομάδες δεν επιτρέπεται να τροποποιήσουν τα ελαστικά με οποιονδήποτε τρόπο, ούτε επιτρέπεται να τα καθαρίζουν με διαλύτες ή μαλακτικά.
Οι κουβέρτες ελαστικών επιτρέπονται αλλά μπορούν να ενεργούν μόνο στην εξωτερική επιφάνεια του ελαστικού.
Οι τροχοί πρέπει να κουμπώνουν στο μονοθέσιο με ένα μόνο μπουλόνι.
Τα αερόκλειδα των ελαστικών που χρησιμοποιούνται στα pit stop για την αλλαγή των ελαστικών μπορούν να τροφοδοτούνται μόνο με πεπιεσμένο αέρα ή άζωτο.
Τυχόν συστήματα αισθητήρων μπορούν να ενεργούν μόνο παθητικά.


Νέα μεγέθη ελαστικών για το 2017:
Το εμπρός ελαστικό έχει αυξηθεί κατά 60 χιλιοστά, από τα 245 στα 305 χιλιοστά. Το πίσω ελαστικό αυξήθηκε κατά 80 χιλιοστά, από τα 325 στα 405 χιλιοστά. Ως αποτέλεσμα, τα ελαστικά του 2017 είναι περίπου 25% μεγαλύτερα από τα φετινά ελαστικά. Αυτό ισχύει και για τα ενδιάμεσα και τα πλήρως βρόχινα ελαστικά.
Οι νέες διαστάσεις των slick ελαστικών είναι:
• 305 / 670-13 στο μπροστινό
• 405 / 670-13 στο πίσω μέρος
Τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato θα έχουν διάμετρο 675 χιλιοστά, ενώ τα Cinturato πλήρη βρόχινα ελαστικά θα έχουν διάμετρο 680 χιλιοστά.
Το μέγεθος της ζάντας παραμένει αμετάβλητο στις 13 ίντσες.

Από την Αυστραλία έως την Ισπανία, οι ομάδες θα έχουν τις ίδιες κατανομές των ελαστικών: επτά σετ της μαλακότερης διαθέσιμης σύνθεσης, τέσσερα σετ της μεσαίας σύνθεσης, και δύο σετ της σκληρότερης σύνθεσης. Στην Αυστραλία, αυτά είναι ultrasoft, supersoft και μαλακό (κατά σειρά).
Από το Μονακό, θα ισχύουν οι συνήθεις κανόνες: οι ομάδες θα επιλέξουν 10 σετ από τα 13 διαθέσιμα. Η Pirelli θα κοινοποιεί τις επιλογές την κάθε Τρίτη, 10 ημέρες πριν τον αγώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.